Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10419/204684 
Authors: 
Year of Publication: 
2019
Series/Report no.: 
Düsseldorf Working Papers in Applied Management and Economics No. 48
Publisher: 
Hochschule Düsseldorf, Fachbereich Wirtschaftswissenschaften, Düsseldorf
Abstract: 
Im vorliegenden Aufsatz werden im Rahmen einer explorativen Analyse Quellen zu den Anforderungen in den Berufen des Marketings sowie IT, Medien und Kommunikation im Allgemeinen evaluiert. Dabei wird offenkundig, dass es eine Vielzahl von empirisch-basierten Methoden zur Erfassung von Arbeitgeberanforderungen an o.g. Berufsbilder gibt. Gleichzeitig existieren nur sehr wenige solche Untersuchungen für Berufsbilder des Marketings im deutschsprachigen Raum. Als Ergebnis der Analyse wird ein breites Forschungsdesiderat formuliert, das auch gesellschaftliche Aspekte von erwähnten Arbeitgeberanforderungen thematisiert.
Abstract (Translated): 
In the present essay, sources for marketing, IT, media and communication jobs in general are being evaluated as part of an exploratory analysis. It becomes apparent that there is a variety of empirical-based methods for capturing employer requirements for job profiles mentioned above. At the same time, very few such surveys exist for job profiles of marketing in the German-speaking area. As a result of the analysis, a broad research desideratum is drawn up, which also addresses the societal aspects of the employer's requirements mentioned above.
Subjects: 
Marketing
Berufsbilder
Digitalisierung
Arbeitgeberanforderungen
Online Marketing Manager
Marketing
job profiles
digitization
employer requirements
online marketing manager
Persistent Identifier of the first edition: 
Document Type: 
Working Paper

Files in This Item:
File
Size
401.99 kB





Items in EconStor are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.